درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 20:16   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28702صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 24 اسفند 1395 - 06:54
وظیفه دولت و رسانه‌ها ایجاد حق پرسشگری برای مردم است
رییس موسسه آموزش عالی علمی - کاربردی فرهنگ و هنر گفت: امروزه شکاف‌های اطلاعاتی منجر به دور شدن جوامع از همدیگر می‌شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، محمد سلطانی‌فر در همایش ملی رسانه و حقوق شهروندی که صبح امروز در ارومیه برگزار شد، گفت: امروزه شکاف‌های اطلاعاتی منجر به دور شدن جوامع از همدیگر می‌شوند که در این راستا به منظور کاستن شکاف‌های اطلاعاتی و نزدیک بودن به جوامع باید سطح آگاهی‌های مردم و اطلاعات جهانی آنها را بالا برد .

وی اظهار کرد: دانستن حق مردم است و وظیفه دولت و رسانه‌ها در قبال حقوق شهروندی با در اختیار گذاشتن اطلاعات، ایجاد حق پرسشگری برای آحاد مردم است .

وی ادامه داد: فضای پرسشگری کمک می‌کند تا ما مطلبات خود را بر مبنای ۱۲۰ موضوع مطرح در حقوق شهروندی دسته بندی کنیم؛ بنابراین خواستار چنین فضایی از دولت هستیم .

وی به وظایف رسانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: امروزه وظیفه اطلاع رسانی بر عهده رسانه‌های مجازی و رادیو بوده و رسانه های مکتوب باید نظارت و دیده‌بانی دائم از محیط های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را داشته باشند؛ همچنین رسانه‌های محلی و مکتوب باید به منظور ترویج فرهنگ انتقادپذیری، ظرفیت نقد و انتقادپذیری را در جامعه و در میان مسؤولان بالا ببرند .

سلطانی‌فر ادامه داد: مسؤولان نیز اگر نقد و انتقاد مردم را نپذیرند، مجبورند از رسانه‌های بیگانه شاهد این انتقادات باشند .  

سلطانی‌فر خطاب به مردم گفت: خود مردم نیز گاهی ناقضان حقوق شهروندی هستند، مردم نباید همیشه مسؤولان و دولت را مورد خطاب و انتقاد قرار دهند گاهی لازم است خود را نیز مورد خطاب و انتقاد قرار دهیم .

وی به موضوعات مطرح در حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: بحث حقوق شهروندی برای اولین بار در زمان حکمرانی بابل مطرح بوده و بعد از انقلاب نیز با موضوعات اعطای حقوق اجتماعی، آزادی ملل تابعه و از همه مهم‌تر منع برده‌داری از نقاط مهم مطرح در حقوق شهروندی بوده مطرح شده تا اینکه در آذر ماه امسال رییس جمهور کشور حقوق شهروندی را در ۱۲۰ مورد، ۲۲ بند کلی و ۵ الحاقیه به عنوان علنی مطرح کرد .

وی با بیان اینکه امروزه تعداد رسانه مستقل در سطح کشور بسیار کم بوده است، اظهار کرد: در رسانه‌ها باید فضایی ایجاد شود تا به وسیله آن تمام نظرات مردم در خصوص موارد و حوزه‌های حقوق شهروندی اعم از موافق و مخالف در آن منعکس شود .

عطا پور، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استان نیز در این همایش با بیان اینکه حقوق شهروندی یکی از آرمان‌های مهم مردم بوده است، اظهار کرد: حقوق شهروندی به خاطر اینکه بر اساس بند ۳ قانون اساسی شکل گرفته است امری کاملا شرعی، قانونی و فراجناحی بوده و جناح‌بندی در این امر کاملا برخلاف اصول حقوق شهروندی است .

وی مسائل محیط زیست، اشتغال و برخورداری از منابع ملی برای سرمایه‌گذاری، تعریف نشدن مسائل قومی و هویت بر پایه توسعه متوازن را از پنج اولویت مهم حقوق شهروندی دانست

 

منبع: ایسنا

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد